КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ
ПЛАНУВАННЯ 5 клас
№
|
Тема
|
К-сть год
|
Дата
|
І СЕМЕСТР ВСТУП
|
|||
1
|
Зарубіжна література – духовна
скарбниця людства. Роль книги в сучасному житті.
|
1
|
|
2
|
Фольклор, його
характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки,
загадки, пісні). Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних
народів. Література і фольклор.
|
1
|
|
КАЗКИ НАРОДІВ
СВІТУ
|
|||
3
|
Жанрова специфіка фольклорної і
літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові),
їхні характерні ознаки.
|
1
|
|
4
|
Індійська народна казка «Фарбований
шакал». Викриття в образах тварин негативних людських рис. Філософський зміст
казки.
|
1
|
|
5
|
Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості,
сміливості, ставлення до природи в образі Іссумбосі.
|
1
|
|
6
|
Китайська народна казка «Пензлик
Маляна».
Значення
фантастичних елементів.
|
1
|
|
7
|
Поетизація
мистецтва й уславлення образу митця в казці
|
1
|
|
8
|
Арабська
народна казка «Синдбад-мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги
відкриття світу, мужності та людяності в казці.
|
1
|
|
9
|
Втілення в образі Синдбада-мореплавця
віри в перемогу людини над обставинами
|
1
|
|
10
|
ПЧ. Казки народів світу
|
1
|
|
11
|
Брати Якоб і Вільгельм Грімм. Значення діяльності братів
Грімм у збиранні фольклору. «Пані Метелиця»
|
1
|
|
12
|
Моральні
цінності в казці. Характеристика образів персонажів. Антитези в казці.
|
1
|
|
13
|
Розвиток
мовлення. Усна
характеристика героїв казки.
|
1
|
|
14
|
Контрольна робота «Література і
фольклор. Народні казки».
|
1
|
|
15
|
Олександр Пушкін. Вступ до поеми
«Руслан і Людмила». Поєднання фольклорних і літературних елементів у
творчості О. Пушкіна.
|
1
|
|
16
|
Урок виразного читання. О. Пушкін. Вступ
до поеми «Руслан і Людмила»
|
1
|
|
17
|
О.С. Пушкін. «Казка про мертву царівну та
сімох богатирів». Поєднання фольклорних і літературних елементів у творчості
О. Пушкіна.
Система образів казки.
|
1
|
|
18
|
Ганс Крістіан Андерсен. Казка
«Соловейко». Соловей як втілення сили природи і мистецтва
|
1
|
|
19
|
Протиставлення
«справжнього» і «штучного» в казці «Соловейко».
|
1
|
|
20
|
Оскар Уайльд. «Хлопчик-зірка».
Символічний зміст назви твору. Казкові персонажі, їхня характеристика
|
1
|
|
21
|
Оскар Уайльд. «Хлопчик-зірка»..
Основний конфлікт. Еволюція образу головного героя.
|
1
|
|
22
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-роздум
на морально-етичну тему за прочитаними казками «Що таке справжня краса?»
|
1
|
|
ПРИРОДА І
ЛЮДИНА
|
|||
23
|
Пейзаж у літературі та інших видах
мистецтва
|
1
|
|
24
|
Джон Кітс. «Про коника та цвіркуна».
Поетизація образу природи у вірші, його ідея.
|
1
|
|
25
|
Йоганн Вольфганг Гете. «Нічна пісня
мандрівника». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи та людини в
поетичному творі.
|
1
|
|
26
|
Генріх Гейне. «Задзвени із глибини…»
Втілення краси весняної природи у вірші. Зв’язок із фольклором.
|
1
|
|
27
|
Ернест Сетон-Томпсон. «Лобо».
|
1
|
|
28
|
Авторські
спостереження
за світом природи.
|
1
|
|
29
|
Е. Сетон-Томпсон.
«Лобо». Звички і закони вовчої зграї
Протистояння
людини
і хижака.
|
1
|
|
30
|
Контрольна робота
|
1
|
|
31
|
ПЧ Вірші про
природу
|
1
|
|
ІІ СЕМЕСТР
СВІТ ДИТИНСТВА
|
|||
32
|
Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра».
Факти життя і творчості Марка Твена.
|
1
|
|
33
|
Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Світ
уяви та гри Тома Сойєра.
|
1
|
|
34
|
Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра».
Образи Тома Сойєра та Гекльберрі Фінна.
|
1
|
|
35
|
Марк
Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Цінності дитинства та їхній вплив на доросле
життя.
|
1
|
|
36
|
Вплив світу дорослих на дитячі
взаємини. Провідні ідеї твору.
|
||
37
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Стислий
переказ за фрагментом повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра» («У
Мак-Дугаловій печері»).( усно)
|
1
|
|
38
|
Елеонор Портер. «Полліанна». Щирість,
мужність і оптимізм героїні твору.
|
1
|
|
39
|
Е. Портер. «Полліанна». Ідея радості
життя й відкриття світу в творі.
|
1
|
|
40
|
Е. Портер. «Полліанна». Вплив героїні
на життя міста. Полліанна та її друзі.
|
1
|
|
41
|
Е. Портер. «Полліанна». Образ
Поліанни.
|
1
|
|
42
|
Ідея радості життя й відкриття світу у
творі
|
1
|
|
43
|
ПЧ. А.Ліндгрен
«Пеппі Довгапанчоха»
|
||
44
|
Контрольна
робота «Марк Твен. Елеонор Портер»
|
1
|
|
СИЛА ТВОРЧОЇ
УЯВИ
|
|||
45
|
Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див».
Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії
вікторіанської доби.
|
1
|
|
46
|
Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див».
Особливості художньої мови твору.
|
1
|
|
47
|
Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див».
Світ уяви та захопливі пригоди Аліси.
|
1
|
|
48
|
Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див».
Країна Див та її мешканці.
|
1
|
|
49
|
Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див».
Образ Аліси. Персонажі, які оточують героїню.
|
1
|
|
50
|
Марина Цвєтаєва.
«Книжки в обкладинках червоних…». Чарівний світ літератури й мистецтва у
вірші М. Цвєтаєвої
|
1
|
|
51
|
.Знайомі
образи з прочитаних книжок
|
1
|
|
52
|
М. Цвєтаєва. «Книжки в обкладинках червоних...».
Роль музичних і літературних асоціацій
у творі
|
1
|
|
53
|
Контрольна робота
«Льюїс Керролл. Марина Іванівна Цвєтаєва»
|
1
|
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА.
У КОЛІ ДОБРИХ ДРУЗІВ
|
|||
54
|
Туве Янсон.
«Капелюх Чарівника». Чарівність художнього світу твору.
|
1
|
|
55
|
Т. Янсон. «Капелюх Чарівника».
Втілення ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.
|
1
|
|
56
|
Т. Янсон.
«Капелюх Чарівника». Персонажі казки, втілення в них ідей доброти,
щирості.
|
1
|
|
57
|
Т. Янсон.
«Капелюх Чарівника». Чарівність світу мумі-тролів.
|
1
|
|
58
|
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика».
|
1
|
|
59
|
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна
фабрика».
|
1
|
|
60
|
Р. Дал. «Чарлі і
шоколадна фабрика». Цікаві пригоди на казковій шоколадній фабриці містера
Вонки.
|
1
|
|
61
|
Р. Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика»
Доброта і щирість головного героя.
|
1
|
|
62
|
Урок позакласного читання. Пауль Маар
«Що не день, то субота».
|
1
|
|
63
|
Урок розвитку зв’язного мовлення.
Контрольний твір
|
1
|
|
ПІДСУМКИ
|
|||
64
|
Літературна вікторина
|
1
|
|
65
|
Презентація улюблених книжок
|
1
|
|
66
67
|
Підсумки.
Узагальнення і систематизація
навчального матеріалу
|
1
|
|
68
|
Узагальнення і систематизація
навчального матеріалу.
|
6 клас
№
п/п
|
Дата
|
Тема
|
Примітки
|
1
|
Вступ
Література
як вид мистецтва
|
||
2
|
Художній
образ (поняття про традиційний образ, «вічний образ»)
|
||
3
|
Міфи народів світу
Поняття
про міф. Основні тематичні групи міфів
|
||
4
|
Грецькі
міфи. Міф про Прометея. Міфи про Геракла
|
1-2
міфа
|
|
5
|
Дедалі
і Ікар. Нарцис. Пігмаліон і Галатея. Орфей та Еврідіка. Деметра і Персфона
|
3-4
міфа за вибором учителя
|
|
6
|
Індійські
міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи.
|
2-3
міфи за вибором учителя
|
|
7
|
Єгипетські
міфи. Міфи про Ра. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет.
|
1-2
за вибором учителя
|
|
8
|
Розвиток мовлення (письмово)
|
||
9
|
Мудрість байки
Байка
як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови,
повчальний зміст.
|
||
10
|
Езоп.
«Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада».
Поєднання конкретного і загального в байках. Мораль байок Езопа.
|
2-3
байки за вибором учителя.
|
|
11
|
І.
Крилов. «Квартет», «Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня». Моральні проблеми.
Яскравість алегоричних образів.
|
1-2
байки за вибором учителя
|
|
12
|
Контрольна робота (тести)
|
||
13
|
Пригоди і фантастика
Ж.
Верн. «П’ятнадцятирічний капітан»
|
||
14
|
Тема
духовного випробування людини в романі Ж. Верна
|
||
15
|
Образ
Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність.
|
||
16
|
Мужність
і людяність Діка Сенда
|
||
17
|
Дік
Сенд та його друзі.
|
||
18
|
Дік
Сенд і Негору. Проблема рабства в романі.
|
||
19
|
Описи
природи у творі.
|
||
20
|
Розвиток мовлення (усно)
|
||
21
|
Контрольна робота (письмовий твір)
|
||
22
|
Ч.
Діккенс. «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа в часі і просторі.
|
||
23
|
Динаміка
образу Скруджа, причини його духовного переродження.
|
||
24
|
Сюжет
і композиція повісті. Значення образу Різдва у творі.
|
||
25
|
Елементи
фольклору (казки й пісні).
|
||
26
|
М.
Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі.
|
||
27
|
Тема
кохання. Образи Оксани й Вакули.
|
||
28
|
Роль
фантастики в повісті.
|
||
29
|
Елементи
фольклору (традиційні образи, різдвяні символи, елементи казки).
|
||
30
|
Контрольна робота (відповіді на запитання)
|
||
31
|
Позакласне читання
|
||
32
|
Позакласне читання
|
33
|
Людські стосунки
А. Чехов
«Хамелеон». Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданні. Діалог як
основна форма розкриття сюжету.
|
||
34
|
А. Чехов. «Товстий
і тонкий». Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви.
|
||
35
|
Джек Лондон. «Жага
до життя». Проблема життя і смерті. Описи природи. Значення назви твору.
|
||
36
|
Розвиток мовлення (усно)
|
||
37
|
В. Короленко.
«Сліпий музикант». Пошук головним героєм свого місця у світі.
|
||
38
|
Тема мистецтва.
Образи Петра та Евеліни.
|
||
39
|
Образ Максима
Яценка, стійкість його переконань, увага і повага до інших.
|
||
40
|
Українська природа,
народні образи і традиції в повісті.
|
||
41
|
Контрольна робота (письмовий твір)
|
||
42
|
А. де
Сент-Екзюпері. «Маленький принц». Людські взаємини. Моральні цінності у
творі.
|
||
43
|
Філософський зміст
твору.
|
||
44
|
Художні образи
казки-притчі.
|
||
45
|
Поглиблення понять
про гумор, іронію, художню деталь, підтекст.
|
||
46
|
Розвиток мовлення (письмово)
|
||
47
|
Поетичне бачення світу
Мацуо Басьо. Хайку.
Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Зображення станів
природи. Роль художньої деталі. Підтекст.
|
Напам’ять 3-4 за
вибором учня
|
|
48
|
Р. Бернс. «Моє
серце в верховині». Ідея любові до батьківщини. Антитеза (рідний край -
чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та
ін..)
|
Напам’ять
|
|
49-50
|
Г. Лонгфелло.
«Пісня про Гайявату». Міфи північноамериканських індіанців. Ідеї миру,
національного єднання, служіння народові.
|
Напам’ять уривок
|
|
51-52
|
Дж. Родарі
«Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм
вірша. Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття.
|
||
53
|
Образ майбутнього в літературі
Р. Д. Бредбері.
«Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні.
|
||
54
|
Значення образу
Джоконди для розкриття головної ідеї твору
|
||
55-56
|
Р. Шеклі. «Запах
думок». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне
випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини і людства. Віра в
перемогу людського розуму.
|
||
57
|
Контрольна робота (тести)
|
||
58
|
Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом
А. Ліндгрен. «Міо,
мій, Міо». Основні відомості про життя та творчість письменниці.
|
||
59-60
|
Моральні цінності у
творі. Образи головних героїв. Перемога добра над злом.
|
||
61
|
К. Нестлінгер.
«Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його
характеру.
|
||
62
|
Конрад і його
становлення у світі.
|
||
63-64
|
Позакласне читання
|
||
65
|
Контрольна робота (твір-роздум або відповіді на
запитання)
|
||
66-68
|
Підсумки
|
||
69-70
|
Узагальнення та
систематизація навчального матеріалу.
|
_____________________________________________________________________________Найменування
загальноосвітнього навчального закладу
ПОГОДЖЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО:
Заступник директора з НВР Директор
_____________________________ ______________________________
ПІБ ПІБ
________________________________ _________________________________
підпис підпис
«____»________________20____ р.
«_____»__________________ 20___ р.
Календарно-тематичне планування
зі світової літератури
в 6 класі
на 20_____ / 20_____ н.р.
учителя:
_________________________________________
Розглянуто на
засіданні МО (кафедри) _________________________________
__________________________________________________________________
Протокол № ______
від «_____»______________20_____ р.
Голова
МО________________________________________________________
ПІБ
Складено до підручника: Волощук Є.В.
Світова література: підруч. для 6 кл. – К. : Генеза, 2014, згідно з
навчальною програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України (наказ
МОНмолодьспорту України від 06.06.2012 р. № 664): Світова література. 5–9
класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К. : Вид. дім
«Освіта», 2013.
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
№ уроку
|
Тема
|
Дата
|
Для приміток
|
І семестр
ВСТУП
|
|||
1
|
Література як вид
мистецтва. Художній образ. (1 год).
|
||
МІФИ НАРОДІВ СВІТУ
|
|||
2
|
Поняття про міф.
Основні тематичні групи міфів.
Відображення єдності людини й природи в міфах народів світу. Популярні
міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів. Індійські міфи. (1 год).
|
||
3
|
Єгипетські міфи. Міф про Ра та
Апопа. Міф про Тефнут. (1 год).
|
||
4
|
Грецькі міфи. Міф про Прометея. (1 год).
|
||
5
|
Міфи про Геракла. (1 год).
|
||
6
|
Міфи «Нарцис», «Пігмаліон». (1 год).
|
||
7
|
Урок розвитку зв’язного мовлення.
Твір на основі особистих вражень «Мій улюблений міфологічний герой». (1 год).
|
||
8
|
Контрольна робота
№ 1. Міфи народів
світу. (1 год).
|
||
МУДРІСТЬ БАЙКИ
|
|||
9
|
Байка як
літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови,
повчальний зміст. Езоп. Поєднання
конкретного і загального в байках Езопа. Утілення людських якостей в
алегоричних образах. Мораль байок Езопа.
(1 год).
|
||
10
|
Іван Андрійович Крилов (1769–1844). «Вовк і Ягня».
Моральні проблеми в байках І. Крилова. Яскравість алегоричних образів. (1 год).
|
||
11
|
Урок виразного читання. Виразне читання байок І. Крилова. (1 год).
|
||
ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА
|
|||
12
|
Урок позакласного читання. Данієль Дефо «Життя і незвичайні
та дивовижні пригоди Робінзона Крузо».
(1 год).
|
||
№ уроку
|
Тема
|
Дата
|
Для приміток
|
13
|
Роберт Льюїс Стівенсон (1850–1894). «Острів Скарбів».
(1 год).
|
||
14
|
Р.Л. Стівенсон «Острів Скарбів». Система образів (пірат Сілвер і його
поплічники). (1 год).
|
||
15
|
Р.Л. Стівенсон «Острів Скарбів». Система образів (товариші Джима
Гокінса). (1 год).
|
||
16
|
Урок виразного читання. Виразне читання прозового твору («Острів
Скарбів», розділ ХХVIII «У ворожому таборі»). (1 год).
|
||
17
|
Р.Л. Стівенсон «Острів Скарбів». Образ Джима Гокінса. (1 год).
|
||
18
|
Урок позакласного читання. Жуль Верн «Діти
капітана Гранта». (1 год).
|
||
19
|
Контрольна робота
№ 2. Мудрість
байки. Пригоди і фантастика (Р.Л. Стівенсон). (1 год).
|
||
20
|
Чарлз Діккенс (1812–1870). «Різдвяна пісня в прозі,
або Різдвяне оповідання з привидами». Гуманістичний зміст і висока
людяність творів Ч. Діккенса. (1
год).
|
||
21
|
Ч. Діккенс
«Різдвяна пісня в прозі…». Подорож Скруджа різдвяної ночі в часі й просторі
як можливість осягнути своє життя. Причини деградації особистості Скруджа. (1 год).
|
||
22
|
Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі…». Традиції Різдва в родинах
Кретчита і Фреда. (1 год).
|
||
23
|
Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі…». Духовне переродження Скруджа як
наслідок осмислення ним свого життя. Щасливий фінал як особливість різдвяного
оповідання. (1 год).
|
||
24
|
Урок
розвитку зв’язного мовлення. Твір-роздум «Що в житті людини найцінніше?» (на матеріалі повісті
Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі…»). (1 год).
|
||
25
|
Микола Васильович Гоголь (1809–1852). Гоголь і Україна. (1 год).
|
||
26
|
М. Гоголь «Ніч
перед Різдвом». Сюжет і композиція повісті. (1 год).
|
||
27
|
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Роль фантастики в повісті.
Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та інші;
різдвяні символи; елементи казки). (1
год).
|
||
№ уроку
|
Тема
|
Дата
|
Для приміток
|
28
|
М. Гоголь «Ніч
перед Різдвом». Реальне й фантастичне в повісті. Подорож Вакули до
Петербурга. (1 год).
|
||
29
|
М. Гоголь «Ніч
перед Різдвом». Система образів повісті. Тема кохання. (1 год).
|
||
30
|
М. Гоголь «Ніч
перед Різдвом». Засоби створення комічного в повісті. Образи чорта й Солохи. (1 год).
|
||
31
|
Компаративний аналіз повістей
«Ніч перед Різдвом» М. Гоголя та «Різдвяна пісня в прозі…» Ч. Діккенса. (1 год).
|
||
32
|
Контрольна робота
№ 3. Пригоди і
фантастика (Ч. Діккенс. М. Гоголь). (1 год).
|
||
33, 34
|
Резервні уроки. (2 год).
|
||
ІІ семестр
ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ
|
|||
35
|
Антон Павлович Чехов (1860–1904). «Хамелеон». Викриття у творі підлабузництва,
самоприниження, чиношанування, запопадливості й малодушності. Антитеза як
художній засіб і композиційний прийом. (1 год).
|
||
36
|
А. Чехов «Товстий і тонкий». Викриття у творі підлабузництва,
самоприниження, чиношанування, запопадливості. (1 год).
|
||
37
|
Урок позакласного читання. О. Генрі «Вождь
червоношкірих». (1 год).
|
||
38
|
Джек
Лондон (1876–1916). «Жага до
життя». Сильний людський характер в екстремальній ситуації. Особливості
сюжету та ідеї оповідання. (1 год).
|
||
39
|
Джек Лондон «Жага до життя». Сильний людський характер в екстремальній
ситуації. Анонімність головного героя та її зв’язок з ідеєю оповідання.
Довкілля у зв’язках з головним героєм твору. (1 год).
|
||
40
|
Володимир Галактіонович Короленко (1853–1921). «Сліпий
музикант». Актуальність проблематики твору в контексті сучасної
культури: пошук свого місця в сучасному світі. (1 год).
|
||
41
|
В. Короленко
«Сліпий музикант». Петро Попельський: шляхи пізнання світу. Образ Максима
Яценка. (1 год).
|
||
42
|
Урок виразного читання. Мелодекламація уривка з повісті В. Короленка «Сліпий музикант». (1 год).
|
||
№ уроку
|
Тема
|
Дата
|
Для приміток
|
43
|
В. Короленко
«Сліпий музикант». Пошук Петром Попельським свого місця у світі. Петро та
Евеліна. (1 год).
|
||
44
|
В. Короленко
«Сліпий музикант». Духовне прозріння Петра Попельського. Тема мистецтва в
повісті. (1 год).
|
||
45
|
Антуан де
Сент-Екзюпері (1900–1944). «Маленький принц» – філософська алегорична казка-притча. (1 год).
|
||
46
|
А. де Сент-Екзюпері
«Маленький принц». Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі. (1 год).
|
||
47
|
А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц». Головні життєві цінності
в казці-притчі. Алегоричні образи. Афористичність мови. (1 год).
|
||
48
|
А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц».
Головні життєві цінності в казці-притчі. Образ маленького принца. (1 год).
|
||
49
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-роздум «Зорепад
істин А. де Сент-Екзюпері» (за філософською
казкою-притчею «Маленький принц»).
(1 год).
|
||
50
|
Контрольна робота
№ 4. Людські
стосунки. (1 год).
|
||
ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ
|
|||
51
|
Мацуо Басьо (1644–1694). Хайку. Відображення
японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми й широта
художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці Басьо. Роль
художньої деталі. Підтекст. (1 год).
|
||
52
|
Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце в верховині».
Ідея любові до батьківщини у вірші. Антитеза «рідний край – чужина». Елементи
фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори тощо). (1 год).
|
||
53
|
Генрі Вордсворт Лонгфелло (1807–1882). «Пісня про
Гайавату». Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі.
Елементи фольклору у творі. Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання,
служіння народові. (1 год).
|
||
54
|
Джанні Родарі (1920–1980). «Листівки з видами
міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Туристичні листівки
як символ широти світу й прагнення до його відкриття. (1 год).
|
||
55
|
Урок виразного читання. Поетичне бачення світу.
(1 год).
|
||
№ уроку
|
Тема
|
Дата
|
Для приміток
|
56
|
Контрольна робота
№ 5. Поетичне
бачення світу. (1 год).
|
||
ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО В
ЛІТЕРАТУРІ
|
|||
57
|
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні. (1 год).
|
||
58
|
Р.Д. Бредбері.
«Усмішка». Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття
основної ідеї твору. (1 год).
|
||
59
|
Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах думки».
Утвердження сили людської думки в оповіданні. Гуманістичний зміст твору –
віра в перемогу людського розуму. (1
год).
|
||
60
|
Р. Шеклі. «Запах
думки». Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє
людини й людства. (1 год).
|
||
61
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. Контрольний твір. (1 год).
|
||
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА
Зростання і взаємини ЗІ СВІТОМ |
|||
62
|
Астрід Анна Емілія Ліндгрен (1907–2002). Основні
відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних
країнах. «Міо, мій Міо». (1 год).
|
||
63
|
А. Ліндгрен «Міо,
мій Міо». Основні події у творі. Перемога добра над злом. (1 год).
|
||
64
|
А. Ліндгрен «Міо,
мій Міо». Образи головних героїв. (1 год).
|
||
65
|
Урок позакласного читання. Крістіне Нестлінгер «Начхати нам на огіркового короля!». (1 год).
|
||
66
|
Контрольна робота
№ 6. Образ
майбутнього в літературі. Сучасна література. Зростання і
взаємини зі світом. (1 год).
|
||
ПІДСУМКИ
|
|||
67, 68
|
Підсумки.
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. (2 год).
|
||
69, 70
|
Резервні уроки. (2 год).
|
9
клас
№
п/п
|
Дата
|
Тема
уроку
|
Примітки
|
1
|
Вступ. Із літератури європейського
бароко.
Бароко
як перший загальноєвропейський художній напрям. Європейське й українське
бароко.
|
ТЛ: бароко
|
|
2
|
ПЧ. Поезія бароко. Франсіско де
Кеведо- і-Вільєгас (1580 - 1645) «Минущість життя», «На мури батьківщини я
глядів…», Джон Мільтон (1608 - 1674)
«Втрачений рай», Джон Донн (1572-1631 ) «Доброго ранку», «Священний сонет ХІV», Луїс де Гонгора-і- Арготе (1561-1627)
«Галерник», «До ревності»
|
||
3
|
Педро
Кальдерон (1600 - 1681) – видатний драматург і поет іспанського бароко.
«Життя- це сон» як утілення світоглядних і художніх принципів бароко.
|
||
4
|
Педро
Кальдерон. «Життя – це сон». Філософсько-моральний конфлікт драми.
|
||
5
|
Педро
Кальдерон. «Життя – це сон». Причини і наслідки еволюції образу Сехисмундо.
|
||
6
|
Педро
Кальдерон. «Життя – це сон». Поетична мова твору.
|
||
7
|
Із літератури класицизму
Класицизм
як художній напрям у літературі XVII ст..
Філософське та естетичне підґрунтя класицизму. Основні правила класицизму.
|
ТЛ.
Класицизм як літературний напрям у XVII
|
|
8
|
Мольєр
(1622-1623). «Міщанин-шляхтич». Втілення в «Міщанині шляхтичі» рис
класицистичної комедії (герой – носій однієї пристрасті)
|
||
9
|
Історія
створення, конфлікт і проблематика комедії.
|
||
10
|
Мольєр.
«Міщанин-шляхтич». Висміювання безпідставних претензій буржуа Журдена на аристократизм, інтелігентність і
освіченість.
|
||
11
|
Мольєр.
«Міщанин-шляхтич». Засоби творення смішного в комедії. Виховний потенціал
твору.
|
||
12
|
Контрольна робота з тем «Із
літератури європейського бароко», «Із літератури кл .»Тести
|
||
13
|
Із літератури XVIIІ століття. Просвітництво
Просвітництво
як літературна епоха. Розмаїття виявів літературного життя: виникнення
(сентименталізм) та розвиток (класицизм, реалізм) художніх напрямів, нових
жанрів (філософська повість та ін..)
|
||
14
|
УРЗМ Семінар «
Пригоди Робінзона Крузо» і « Мандри Гуллівера « Дж.Свіфта як філософська
дискусія про долю людства і шляхи розвитку цивілізації.
|
||
15
|
Вольтер
(1694 – 1778). «Простак». Ідейний зміст і художня структура філософської
повісті «Простак», сенс її назви.
|
ТЛ філософська повість
|
|
16
|
Конфлікт
«природної людини» Гурона і французького суспільства як центральний у творі.
|
||
17
|
Вольтер
«Простак». Антимонархічні та антиклерикальні мотиви твору. Трагізм долі
мадемуазель де Сент- Ів і Гурона.
|
||
18
|
Контрольний твір за повістю
Вольтера « Простак»
|
||
19
|
Йоганн
Вольфганг Гете (1749 - 1832). «Фауст». (І частина), останній монолог Фауста
(ІІ частина). Трагедія «Фауст» - вершина творчості Гете й один із
найвидатніших творів світової літератури. Історія створення, композиція та
проблематика.
|
||
20
|
Йоганн
Вольфганг Гете. «Фауст». Образ Фауста як утілення динаміку нової європейської
цивілізації. Пошуки сенсу буття і призначення людини.
|
||
21
|
Йоганн
Вольфганг Гете. «Фауст». Опозиція Фауст – Мефістофель, діалектичне
розв’язання проблеми добра і зла
|
||
22
|
Йоганн
Вольфганг Гете. «Фауст». Фауст і Маргарита
|
||
23
|
Йоганн
Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Вільгельм Телль». Народна драма
«Вільгельм Телль».
|
||
24
|
Йоганн
Крістоф Фрідріх Шиллер. «Вільгельм Телль», поетизація в ній боротьби за
національну незалежність і свободу особистості
|
||
25
|
Символічний
сенс сцени на Рютлі .Геслер і Вільгельм Телль: причини і характер
протистояння
|
||
26
|
Йоганн
Крістоф Фрідріх Шиллер. «Вільгельм Телль». Особливості драматичного конфлікту
у творі та його художнього втілення
Контрольна робота
|
||
27
|
Із літератури романтизму
Особливості
романтизму як художнього напряму, його естетичні принципи. Специфіка
романтичного світосприйняття. Багатство і розмаїття літератури романтизму, її
художні відкриття і найвидатніші представники
|
||
28
|
УРЗМ. Складання тез
до теми «Що таке романтизм і романтичний світогляд, його відмінності від
світогляду просвітителів»
|
||
29
|
Ернст
Теодор Амадей Гофман (1776-1822) – видатний німецький письменник- романтик
|
||
30
|
Ернст
Теодор Амадей Гофман. «Крихітка Цахес на прізвисько Циннобер»- шедевр
романтичної казки-новели. Протистояння митця та філістера – основний її
конфлікт. «Крихітка Цахес на прізвисько Циннобер». Сатирико-метафоричний
зміст твору.
|
||
31
|
Специфіка
романтизму Гофмана: переплетіння реальності та нестримної фантазії, контраст
високого, прекрасного і заземлено-буденного, потворного
|
||
32
|
Іронія
і гротеск у творі. Підсумковий урок
|
||
33
|
Генріх
Гейне (1797-1856) – німецький поет-романтик. «Книга пісень» - видатне явище
німецького романтизму
|
||
34
|
Любов – першооснова життя («Чому троянди
немов неживі», «Коли розлучаються двоє»)Генріх Гейне. Із «Книги пісень» («Не
знаю, що стало зо мною…»).
|
||
35
|
Генріх
Гейне. Із «Книги пісень» («Вечірні промені ясні», «Вмирають люди і роки»,
«Хотів би я в слово єдине…»). Змалювання природи як засіб бачення і пізнання
світу та власної душі
|
Напам’ять
вірш за вибором
|
|
36
|
Джордж
Ноел Гордон Байрон (1788-1824) – англійський поет-романтик, фундатор течії
байронізму. Провідні мотиви і домінуючі настрої його творчості. «Прометей»
|
||
37
|
Джордж
Ноел Гордон Байрон. «Мій дух як ніч…». Байронічний герой і настрої «світової
скорботи» у віршах поета
|
Напам’ять
вірш на вибір ТЛ байронічний герой
|
|
38
|
Джордж
Ноел Гордон Байрон. Поема «Мазепа», історична основа та романтичний міф
|
||
39
|
Джордж
Ноел Гордон Байрон. «Мазепа». Риси романтичного героя в образі Мазепи
|
||
40
|
РЗМ Твір. Вітальне слово
на честь Мазепи
|
||
41
|
Адам
Міцкевич (1798-1855). «Кримські сонети» (№4 «Буря», №6 «Бахчисарай», №8
«Гробниця Потоцької», №14 «Пілігрим»), «Дзяди», монолог Конрада (сцена ІІ,
Імпровізація).
Творчість
Адама Міцкевича – апогей польського романтизму. Перебування в Росії й
Україні, відбиття вражень у його поезії (цикл «Кримські сонети»)
|
Напам’ять
вірш на вибір
|
|
42
|
Адам
Міцкевич №4 «Буря», №6 «Бахчисарай». Мотив єдності природи й людини
|
||
43
|
Адам
Міцкевич. №8 «Гробниця Потоцької», №14 «Пілігрим», «Дзяди», монолог Конрада
(сцена ІІ Імпровізація). Патріотизм і ностальгія за далекою батьківщиною як
провідний настрій «Кримських сонетів»
|
||
44
|
Контрольна
робота з теми «Із літератури романтизму». Відповіді на запитання
|
||
45
|
Від романтизму до реалізму
Олександр
Пушкін (1799-1837)- великий російський поет. Жанрово-тематичне розмаїття
лірики Пушкіна. Елегія «До моря»
|
Напам’ять
вірш або уривок з «Євгенія Онєгіна»
|
|
46
|
Олександр
Пушкін. Тема дружби і кохання у творчості поета. «Я вас любив…», «Я мить
чудову пам’ятаю…»
|
||
47
|
Олександр
Пушкін. Тема поета і поезії. «Я пам’ятник собі поставив незотлінний…»
|
||
48
|
Олександр
Пушкін. «Євгеній Онєгін» - соціально-психологічний роман у віршах.
|
ТЛ соціально-психологічний роман,
онєгінська строфа, роман у віршах
|
|
49
|
Олександр
Пушкін. «Євгеній Онєгін». Духовний світ його головних героїв. Онєгін як
утілення типу «зайвої людини»; суперечливість його почуттів та вчинків
|
||
50
|
Олександр
Пушкін. «Євгеній Онєгін». Гармонія внутрішнього світу, душевна чистота Тетяни
|
||
51
|
Олександр
Пушкін. «Євгеній Онєгін». Пушкінське переосмислення типу романтика в образі
Ленського
|
||
52
|
Олександр
Пушкін. «Євгеній Онєгін». Образи автора і природи в романі. Національний
колорит.
|
||
53
|
Олександр
Пушкін. «Євгеній Онєгін». Риси романтичного та реалістичного в романі.
|
||
54
|
Контрольна
робота. Твір на тему «Мій улюблений герой роману «Євгеній Онєгін» О. Пушкіна»
|
||
55
|
Михайло
Лермонтов (1814-1841). Мотиви свободи і самотності, песимізм поезій
Лермонтова. «І нудно і сумно…», «На дорогу йду я в самотині…»
|
Напам’ять
вірш на вибір
|
|
56
|
Михайло
Лермонтов. «Герой нашого часу» - морально-психологічний роман про долю
покоління після розгрому декабризму. Особливості композиції та її роль у
розкритті характеру Печоріна.
|
ТЛ реалізм та морально-психологічний
роман
|
|
57
|
Михайло
Лермонтов. «Герой нашого часу».
Печорін і байронічний герой
|
||
58
|
Михайло
Лермонтов. «Герой нашого часу». Печорін і Онєгін. Печорін – «герой свого
часу»
|
||
59
|
Михайло
Лермонтов. «Герой нашого часу». Жіночі персонажі роману
|
||
60
|
Михайло
Лермонтов. «Герой нашого часу». Максим Максимович – образ «маленької людини»
|
||
61
|
Михайло
Лермонтов. «Герой нашого часу». Романтичні й реалістичні елементи в поетиці
твору
|
||
62
|
РЗМ
Суд над Печоріним (за романом М. Лермонтова «Герой нашого часу»)
|
||
63
|
Микола
Гоголь (1809-1852) – російський і український письменник. Вплив української
культури на розвиток його творчості
|
||
64
|
Микола
Гоголь. «Шинель». Високий гуманізм письменника у зображенні в повісті
«Шинель» трагічної долі «маленької людини».
|
ТЛ «Маленька людина»
|
|
65
|
Микола
Гоголь. «Шинель. «Усі ми вийшли з гоголівської «Шинелі»». Своєрідність
повісті
|
||
66
|
Микола
Гоголь. «Шинель. Поєднання у творі елементів романтизму і реалізму
|
||
67
|
ПЧ М. Гоголь. Комедія «Ревізор»
|
||
68
|
Контрольна
робота з теми «Від романтизму до реалізму». Тести
|
||
69
|
Узагальнення
та систематизація знань. Презентація твору (чи автора), який найбільше
запам’ятався
|
||
70
|
Ознайомлення
зі списком літератури на літо
|
10 клас
№
уроку
|
Дата
|
Тема
|
1
|
Розквіт
соціально-психологічної прози у ХІХ
ст
|
|
2
|
Життя
та творчий доробок Стендаля
|
|
3
|
Панорамна
картина часу в романі Стендаля «Червоне і чорне»
|
|
4
|
Характеристика
жіночих образів в романі «Червоне і чорне».
|
|
5
|
Неординарна
особистість у боротьбі за існування
|
|
6
|
РМ
1 (п) Складання цитатної
характеристики головного героя . Підготовка до написання домашнього твору
|
|
7
|
Життєвий
і творчий шлях Оноре де Бальзака. «Людська комедія» : універсальність задуму,
тематико-жанровий склад, основні принципи побудови.
|
|
8
|
Влада
золота і справжні життєві цінності в повісті О.де Бальзака «Гобсек»
|
|
9
|
Контрольна
робота 1 з теми: «Із літератури реалізму »
(
відповіді на питання)
|
|
10
|
ПЧ
1 Гі де Мопассан «Пампушка»
|
|
11
|
РМ
2 (у) Оповіді учнів «Ф.М.Дотоєвський : митець, доля,
становлення»
|
|
12
|
Роман
Ф.М.Достоєвського «Злочин і кара» :світ, люди, життя».
|
|
13
|
Роман
«Злочин і кара» .Вільна свідомість. Теорія Раскольникова.Шлях злочину.
|
|
14
|
Роман
«Злочин і кара» : пошук ідеалу, самовдосконалення, істина.
|
|
15
|
Контрольний
класний твір-роздум(2) за
романом Ф. Достоєвського «Злочин і кара»
|
|
16
|
Життєвий
і творчий шлях Л.М. Толстого
|
|
17
|
Роман-трагедія
«Анна Кареніна» - паралелізм композиції, особливості стилю.
|
|
18
|
Суперечливий
образ Анни Кареніної
|
|
19
|
Чоловічі
образи роману
|
|
20
|
РМ
3 (у) Переказ роману від імені
головних героїв
(
Вронського та Кареніної)
|
|
21
|
РМ
4 (п) Підготовка до написання
домашнього твору
|
|
22
|
ПЧ
2 А.Чехов «Дама з собачкою»
|
|
23
|
Контрольна
робота 3 з теми: «Із літератури реалізму »
(
відповіді на питання)
|
|
24
|
Загальна
характеристика провідних шляхів розвитку поезії сер ХІХ ст.
|
|
25
|
Волт
Вітмен – головні віхи життєвого і творчого
шляху
поета
|
|
26
|
Збірка
Волта Вітмена «Листя трави» , її провідні теми і мотиви
|
|
27
|
Шарль
Бодлер – французький поет ІІ половини ХІХ ст
|
|
28
|
Світогляд
і естетичні погляди Бодлера «Квіти зла»
|
|
29
|
Символізм
як літературний напрям останньої третини ХІХ – початку ХХ ст.
|
|
30
|
Поезія
Поля Верлена та Артюра Рембо
|
|
31
|
Оскар
Уайльд – письменник англійського раннього модернізму
|
|
32
|
«Портрет
Доріана Грея» як осереддя творчості письменника, філософсько-естетичні та
моральні проблеми твору
|
|
33
|
Духовна
деградація особистості в романі «Портрет Доріана Грея»
|
|
34
|
Філософія
життя, насолоди і мистецтва в романі «Портрет Доріана Грея»
|
|
35
|
Контрольний
класний твір (есе) на тему: «Моральний чи аморальний роман О. Уайльда «Портрет Доріана Грея»?
|
Немає коментарів:
Дописати коментар