Календaрно - тематичне планування уроків зарубіжної літератури


КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ          5 клас
Тема
К-сть год
Дата
І СЕМЕСТР        ВСТУП
1
Зарубіжна література – духовна скарбниця людства. Роль книги в сучасному житті.
1

2
Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні). Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.
1


КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ

3
Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові), їхні характерні ознаки.
1

4
Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських рис. Філософський зміст казки.
1

5
Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Іссумбосі.
1

6
Китайська народна казка «Пензлик Маляна».
Значення фантастичних елементів.
1

7
Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці
1

8
Арабська народна казка «Синдбад-мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності та людяності в казці.
1

9
Втілення в образі Синдбада-мореплавця віри в перемогу людини над обставинами
1

10
ПЧ.  Казки народів світу
1

11
Брати Якоб і Вільгельм Грімм. Значення діяльності братів Грімм у збиранні фольклору. «Пані Метелиця»
1

12
Моральні цінності в казці. Характеристика образів персонажів. Антитези в казці.
1

13
Розвиток мовлення. Усна характеристика героїв казки.
1

14
Контрольна робота «Література і фольклор. Народні казки».
1

15
Олександр Пушкін. Вступ до поеми «Руслан і Людмила». Поєднання фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна.
1

16
Урок виразного читання. О.Пушкін. Вступ до поеми «Руслан і Людмила»
1

17
 О.С. Пушкін. «Казка про мертву царівну та сімох богатирів». Поєднання фольклорних і літературних елементів у творчості О.Пушкіна. Система образів казки.
1

18
Ганс Крістіан Андерсен. Казка «Соловейко». Соловей як втілення сили природи і мистецтва
1

19
Протиставлення «справжнього» і «штучного» вказці «Соловейко».
1

20
Оскар Уайльд. «Хлопчик-зірка». Символічний зміст назви твору. Казкові персонажі, їхня характеристика
1

21
Оскар Уайльд. «Хлопчик-зірка».. Основний конфлікт. Еволюція образу головного героя.
1

22
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-роздум на морально-етичну тему за прочитаними казками «Що таке справжня краса?»
1

ПРИРОДА І ЛЮДИНА
23
Пейзаж у літературі та інших видах мистецтва
1

24
Джон Кітс. «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея.
1

25
Йоганн Вольфганг Гете. «Нічна пісня мандрівника». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи та людини в поетичному творі.
1

26
Генріх Гейне. «Задзвени із глибини…» Втілення краси весняної природи у вірші. Зв’язок із фольклором.
1

27
ЕрнестСетон-Томпсон. «Лобо».
1

28
Авторські спостереження за світом природи.
1

29
Е. Сетон-Томпсон. «Лобо». Звички і закони вовчої зграї
Протистояння людини і хижака.
1

30
Контрольна робота

1

31
ПЧ Вірші про природу
1


ІІ СЕМЕСТР
СВІТ ДИТИНСТВА
32
Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Факти життя і творчості Марка Твена.
1

33
Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Світ уяви та гри Тома Сойєра.
1

34
Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Образи Тома Сойєра та Гекльберрі Фінна.
1

35
Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Цінності дитинства та їхній вплив на доросле життя.
1

36
Вплив світу дорослих на дитячі взаємини. Провідні ідеї твору.


37
Урок розвитку зв’язного мовлення. Стислий переказ за фрагментом повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра» («У Мак-Дугаловій печері»).( усно)
1

38
Елеонор Портер. «Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору.
1

39
Е. Портер. «Полліанна». Ідея радості життя й відкриття світу в творі.
1

40
Е. Портер. «Полліанна». Вплив героїні на життя міста. Полліанна та її друзі.
1

41
Е. Портер. «Полліанна». Образ Поліанни.
1

42
Ідея радості життя й відкриття світу у творі
1

43
ПЧ. А.Ліндгрен «Пеппі Довгапанчоха»


44
Контрольна робота «Марк Твен. Елеонор Портер»
1

СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ
45
Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії вікторіанської доби.
1

46
Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див». Особливості художньої мови твору.
1

47
Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див». Світ уяви та захопливі пригоди Аліси.
1

48
Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див». Країна Див та її мешканці.
1

49
Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див». Образ Аліси. Персонажі, які оточують героїню.
1

50
Марина Цвєтаєва. «Книжки в обкладинках червоних…». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М. Цвєтаєвої
1

51
.Знайомі образи  з прочитаних книжок
1

52
М. Цвєтаєва. «Книжки в обкладинках червоних...».
Роль музичних і літературних асоціацій у творі
1

53
Контрольна робота «Льюїс Керролл. Марина Іванівна Цвєтаєва»
1

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. У КОЛІ ДОБРИХ ДРУЗІВ
54
Туве Янсон. «Капелюх Чарівника». Чарівність художнього світу твору.
1

55
Т. Янсон. «Капелюх Чарівника». Втілення ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.
1

56
Т. Янсон. «Капелюх Чарівника». Персонажі казки, втілення в них ідей доброти, щирості.
1

57
Т. Янсон. «Капелюх Чарівника». Чарівність світу мумі-тролів.
1

58
 Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика».
1

59
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика».
1

60
Р. Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Цікаві пригоди на казковій шоколадній фабриці містера Вонки.
1

61
Р. Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика» Доброта і щирість головного героя.
1
        
62
Урок позакласного читання. Пауль Маар «Що не день, то субота».
1

63
Урок розвитку зв’язного мовлення. Контрольний твір
1

ПІДСУМКИ
64
Літературна вікторина
1

65
Презентація улюблених книжок
 1

66
67
Підсумки.
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу
1

68
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.




6 клас
п/п
Дата
Тема
Примітки

1

Вступ
Література як вид мистецтва

2

Художній образ (поняття про традиційний образ, «вічний образ»)


3

Міфи народів світу
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів

4

Грецькі міфи. Міф про Прометея. Міфи про Геракла
1-2 міфа
5

Дедалі і Ікар. Нарцис. Пігмаліон і Галатея. Орфей та Еврідіка. Деметра і Персфона
3-4 міфа за вибором учителя
6

Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи.
2-3 міфи за вибором учителя
7

Єгипетські міфи. Міфи про Ра. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет.
1-2 за вибором учителя
8

Розвиток мовлення (письмово)


9

Мудрість байки
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст.

10

Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада». Поєднання конкретного і загального в байках. Мораль байок Езопа.
2-3 байки за вибором учителя.
11

І. Крилов. «Квартет», «Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня». Моральні проблеми. Яскравість алегоричних образів.
1-2 байки за вибором учителя
12

Контрольна робота (тести)


13

Пригоди і фантастика
Ж. Верн. «Пятнадцятирічний капітан»

14

Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна

15

Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність.

16

Мужність і людяність Діка Сенда

17

Дік Сенд та його друзі.

18

Дік Сенд і Негору. Проблема рабства в романі.

19

Описи природи у творі.

20

Розвиток мовлення (усно)

21

Контрольна робота (письмовий твір)

22

Ч. Діккенс. «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа в часі і просторі.

23

Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.

24

Сюжет і композиція повісті. Значення образу Різдва у творі.

25

Елементи фольклору (казки й пісні).

26

М. Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі.

27

Тема кохання. Образи Оксани й Вакули.

28

Роль фантастики в повісті.

29

Елементи фольклору (традиційні образи, різдвяні символи, елементи казки).

30

Контрольна робота (відповіді на запитання)

31

Позакласне читання

32

Позакласне читання


33

Людські стосунки
А. Чехов «Хамелеон». Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданні. Діалог як основна форма розкриття сюжету.

34

А. Чехов. «Товстий і тонкий». Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви.

35

Джек Лондон. «Жага до життя». Проблема життя і смерті. Описи природи. Значення назви твору.

36

Розвиток мовлення (усно)

37

В. Короленко. «Сліпий музикант». Пошук головним героєм свого місця у світі.

38

Тема мистецтва. Образи Петра та Евеліни.

39

Образ Максима Яценка, стійкість його переконань, увага і повага до інших.

40

Українська природа, народні образи і традиції в повісті.

41

Контрольна робота (письмовий твір)

42

А. де Сент-Екзюпері. «Маленький принц». Людські взаємини. Моральні цінності у творі.

43

Філософський зміст твору.

44

Художні образи казки-притчі.

45

Поглиблення понять про гумор, іронію, художню деталь, підтекст.

46

Розвиток мовлення (письмово)


47

Поетичне бачення світу
Мацуо Басьо. Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Зображення станів природи. Роль художньої деталі. Підтекст.

Напам’ять 3-4 за вибором учня
48

Р. Бернс. «Моє серце в верховині». Ідея любові до батьківщини. Антитеза (рідний край - чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін..)
Напам’ять
49-50

Г. Лонгфелло. «Пісня про Гайявату». Міфи північноамериканських індіанців. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові.
Напам’ять уривок
51-52

Дж. Родарі «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття.


53

Образ майбутнього в літературі
Р. Д. Бредбері. «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні.

54

Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору

55-56

Р. Шеклі. «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини і людства. Віра в перемогу людського розуму.

57

Контрольна робота (тести)



58

Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом
А. Ліндгрен. «Міо, мій, Міо». Основні відомості про життя та творчість письменниці.

59-60

Моральні цінності у творі. Образи головних героїв. Перемога добра над злом.

61

К. Нестлінгер. «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру.

62

Конрад і його становлення у світі.

63-64

Позакласне читання

65

Контрольна робота (твір-роздум або відповіді на запитання)

66-68

Підсумки

69-70

Узагальнення та систематизація навчального матеріалу.



_____________________________________________________________________________Найменування загальноосвітнього навчального закладу

ПОГОДЖЕНО:                                                                  ЗАТВЕРДЖЕНО:
Заступник директора з НВР                                              Директор _____________________________                                          ______________________________
ПІБ                                                                                        ПІБ
________________________________                                          _________________________________
                        підпис                                                                                   підпис
«____»________________20____ р.                                              «_____»__________________ 20___ р.




Календарно-тематичне планування 
зі світової літератури
в 6  класі
на 20_____ / 20_____ н.р.
учителя: _________________________________________


Розглянуто на засіданні МО (кафедри) _________________________________
__________________________________________________________________
Протокол № ______ від «_____»______________20_____ р.
Голова  МО________________________________________________________
                                                        ПІБ





Складено до підручника: Волощук Є.В. Світова література: підруч. для 6 кл. – К. : Генеза, 2014, згідно з навчальною програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України (наказ МОНмолодьспорту України від 06.06.2012 р. № 664): Світова література. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К. : Вид. дім «Освіта», 2013.

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

№ уроку
Тема
Дата
Для приміток
І семестр
ВСТУП
1
Література як вид мистецтва. Художній образ. (1 год).


МІФИ НАРОДІВ СВІТУ
2
Поняття про міф. Основні тематичні групи  міфів. Відображення єдності людини й природи в міфах народів світу. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів. Індійські міфи. (1 год).


3
Єгипетські міфи. Міф про Ра та Апопа. Міф про Тефнут. (1 год).


4
Грецькі міфи. Міф про Прометея. (1 год).


5
Міфи про Геракла. (1 год).


6
Міфи «Нарцис», «Пігмаліон». (1 год).


7
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір на основі особистих вражень «Мій улюблений міфологічний герой». (1 год).


8
Контрольна робота № 1. Міфи народів світу. (1 год).


МУДРІСТЬ БАЙКИ
9
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст. Езоп. Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Утілення людських якостей в алегоричних образах. Мораль байок Езопа. (1 год).


10
Іван Андрійович Крилов (1769–1844). «Вовк і Ягня». Моральні проблеми в байках І. Крилова. Яскравість алегоричних образів. (1 год).


11
Урок виразного читання. Виразне читання байок І. Крилова. (1 год).


ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА
12
Урок позакласного читання. Данієль Дефо «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». (1 год).


№ уроку
Тема
Дата
Для приміток
13
Роберт Льюїс Стівенсон (1850–1894). «Острів Скарбів». (1 год).


14
Р.Л. Стівенсон «Острів Скарбів». Система образів (пірат Сілвер і його поплічники). (1 год).


15
Р.Л. Стівенсон «Острів Скарбів». Система образів (товариші Джима Гокінса). (1 год).


16
Урок виразного читання. Виразне читання прозового твору («Острів Скарбів», розділ ХХVIII «У ворожому таборі»). (1 год).


17
Р.Л. Стівенсон «Острів Скарбів». Образ Джима Гокінса. (1 год). 


18
Урок позакласного читання. Жуль Верн «Діти капітана Гранта». (1 год).


19
Контрольна робота № 2. Мудрість байки. Пригоди і фантастика (Р.Л. Стівенсон). (1 год).


20
Чарлз Діккенс (1812–1870). «Різдвяна пісня в прозі, або Різдвяне оповідання з привидами». Гуманістичний зміст і висока людяність творів Ч. Діккенса. (1 год).


21
Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі…». Подорож Скруджа різдвяної ночі в часі й просторі як можливість осягнути своє життя. Причини деградації особистості Скруджа. (1 год).


22
Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі…». Традиції Різдва в родинах Кретчита і Фреда. (1 год).


23
Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі…». Духовне переродження Скруджа як наслідок осмислення ним свого життя. Щасливий фінал як особливість різдвяного оповідання. (1 год).


24
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-роздум «Що в житті людини найцінніше?» (на матеріалі повісті Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі…»). (1 год).


25
Микола Васильович Гоголь (1809–1852). Гоголь і Україна. (1 год).


26
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Сюжет і композиція повісті. (1 год).


27
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Роль фантастики в повісті. Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та інші; різдвяні символи; елементи казки). (1 год).


№ уроку
Тема
Дата
Для приміток
28
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Реальне й фантастичне в повісті. Подорож Вакули до Петербурга. (1 год).


29
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Система образів повісті. Тема кохання. (1 год).


30
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Засоби створення комічного в повісті. Образи чорта й Солохи. (1 год).


31
Компаративний аналіз повістей «Ніч перед Різдвом» М. Гоголя та «Різдвяна пісня в прозі…» Ч. Діккенса. (1 год).


32
Контрольна робота № 3. Пригоди і фантастика (Ч. Діккенс. М. Гоголь). (1 год).


33, 34
Резервні уроки. (2 год).


ІІ семестр
ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ
35
Антон Павлович Чехов (1860–1904). «Хамелеон». Викриття у творі підлабузництва, самоприниження, чиношанування, запопадливості й малодушності. Антитеза як художній засіб і композиційний прийом. (1 год).


36
А. Чехов «Товстий і тонкий». Викриття у творі підлабузництва, самоприниження, чиношанування, запопадливості. (1 год).


37
Урок позакласного читання. О. Генрі «Вождь червоношкірих». (1 год).


38
Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя». Сильний людський характер в екстремальній ситуації. Особливості сюжету та ідеї оповідання. (1 год).


39
Джек Лондон «Жага до життя». Сильний людський характер в екстремальній ситуації. Анонімність головного героя та її зв’язок з ідеєю оповідання. Довкілля у зв’язках з головним героєм твору. (1 год).


40
Володимир Галактіонович Короленко (1853–1921). «Сліпий музикант». Актуальність проблематики твору в контексті сучасної культури: пошук свого місця в сучасному світі. (1 год).


41
В. Короленко «Сліпий музикант». Петро Попельський: шляхи пізнання світу. Образ Максима Яценка. (1 год).


42
Урок виразного читання. Мелодекламація уривка з повісті В. Короленка «Сліпий музикант». (1 год).


№ уроку
Тема
Дата
Для приміток
43
В. Короленко «Сліпий музикант». Пошук Петром Попельським свого місця у світі. Петро та Евеліна. (1 год).


44
В. Короленко «Сліпий музикант». Духовне прозріння Петра Попельського. Тема мистецтва в повісті. (1 год).


45
Антуан де Сент-Екзюпері (1900–1944). «Маленький принц» – філософська алегорична казка-притча. (1 год).


46
А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц». Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі. (1 год).


47
А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц». Головні життєві цінності в казці-притчі. Алегоричні образи. Афористичність мови. (1 год).


48
А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц». Головні життєві цінності в казці-притчі. Образ маленького принца. (1 год).


49
Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-роздум «Зорепад істин А. де Сент-Екзюпері» (за філософською казкою-притчею «Маленький принц»). (1 год).


50
Контрольна робота № 4. Людські стосунки. (1 год).


ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ
51
Мацуо Басьо (1644–1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми й широта художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст. (1 год).


52
Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце в верховині». Ідея любові до батьківщини у вірші. Антитеза «рідний край – чужина». Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори тощо). (1 год).


53
Генрі Вордсворт Лонгфелло (1807–1882). «Пісня про Гайавату». Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі. Елементи фольклору у творі. Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові. (1 год).


54
Джанні Родарі (1920–1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Туристичні листівки як символ широти світу й прагнення до його відкриття. (1 год).


55
Урок виразного читання. Поетичне бачення світу. (1 год).


№ уроку
Тема
Дата
Для приміток
56
Контрольна робота № 5. Поетичне бачення світу. (1 год).


ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО В ЛІТЕРАТУРІ
57
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні. (1 год).


58
Р.Д. Бредбері. «Усмішка». Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття основної ідеї твору. (1 год).


59
Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах думки». Утвердження сили людської думки в оповіданні. Гуманістичний зміст твору – віра в перемогу людського розуму. (1 год).


60
Р. Шеклі. «Запах думки». Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини й людства. (1 год).


61
Урок розвитку зв’язного мовлення. Контрольний твір. (1 год).


СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА
Зростання і взаємини ЗІ СВІТОМ
62
Астрід Анна Емілія Ліндгрен (1907–2002). Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. «Міо, мій Міо». (1 год).


63
А. Ліндгрен «Міо, мій Міо». Основні події у творі. Перемога добра над злом. (1 год)

         
64
А. Ліндгрен «Міо, мій Міо». Образи головних героїв. (1 год).


65
Урок позакласного читання. Крістіне Нестлінгер «Начхати нам на огіркового короля!». (1 год).


66
Контрольна робота № 6. Образ майбутнього в літературі. Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом. (1 год).


ПІДСУМКИ
67, 68
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. (2 год).


69, 70
Резервні уроки. (2 год).




9 клас
№ п/п
Дата
Тема уроку
Примітки

1

Вступ. Із літератури європейського бароко.
Бароко як перший загальноєвропейський художній напрям. Європейське й українське бароко.
ТЛ: бароко
2

ПЧ. Поезія бароко. Франсіско де Кеведо- і-Вільєгас (1580 - 1645) «Минущість життя», «На мури батьківщини я глядів…»,  Джон Мільтон (1608 - 1674) «Втрачений рай», Джон Донн (1572-1631 ) «Доброго ранку», «Священний сонет ХІV», Луїс де Гонгора-і- Арготе (1561-1627) «Галерник», «До ревності»

3

Педро Кальдерон (1600 - 1681) – видатний драматург і поет іспанського бароко. «Життя- це сон» як утілення світоглядних і художніх принципів бароко.

4

Педро Кальдерон. «Життя – це сон». Філософсько-моральний конфлікт драми.

5

Педро Кальдерон. «Життя – це сон». Причини і наслідки еволюції образу Сехисмундо.

6

Педро Кальдерон. «Життя – це сон». Поетична мова твору.

7

Із літератури класицизму
Класицизм як художній напрям у літературі XVII ст.. Філософське та естетичне підґрунтя класицизму. Основні правила класицизму.
ТЛ. Класицизм як літературний напрям у XVII

8

Мольєр (1622-1623). «Міщанин-шляхтич». Втілення в «Міщанині шляхтичі» рис класицистичної комедії (герой – носій однієї пристрасті)

9

Історія створення, конфлікт і проблематика комедії.

10

Мольєр. «Міщанин-шляхтич». Висміювання безпідставних претензій буржуа  Журдена на аристократизм, інтелігентність і освіченість.

11

Мольєр. «Міщанин-шляхтич». Засоби творення смішного в комедії. Виховний потенціал твору.

12

Контрольна робота з тем «Із літератури європейського бароко», «Із літератури кл .»Тести

13

Із літератури XVIIІ століття. Просвітництво
Просвітництво як літературна епоха. Розмаїття виявів літературного життя: виникнення (сентименталізм) та розвиток (класицизм, реалізм) художніх напрямів, нових жанрів (філософська повість та ін..)



14

УРЗМ Семінар « Пригоди Робінзона Крузо» і « Мандри Гуллівера « Дж.Свіфта як філософська дискусія про долю людства і шляхи розвитку цивілізації.

15

Вольтер (1694 – 1778). «Простак». Ідейний зміст і художня структура філософської повісті «Простак», сенс її назви.

ТЛ філософська повість
16

Конфлікт «природної людини» Гурона і французького суспільства як центральний у творі.

17

Вольтер «Простак». Антимонархічні та антиклерикальні мотиви твору. Трагізм долі мадемуазель де Сент- Ів і Гурона.

18

Контрольний твір за повістю Вольтера « Простак»

19

Йоганн Вольфганг Гете (1749 - 1832). «Фауст». (І частина), останній монолог Фауста (ІІ частина). Трагедія «Фауст» - вершина творчості Гете й один із найвидатніших творів світової літератури. Історія створення, композиція та проблематика.

20

Йоганн Вольфганг Гете. «Фауст». Образ Фауста як утілення динаміку нової європейської цивілізації. Пошуки сенсу буття і призначення людини.

21

Йоганн Вольфганг Гете. «Фауст». Опозиція Фауст – Мефістофель, діалектичне розв’язання проблеми добра і зла

22

Йоганн Вольфганг Гете. «Фауст». Фауст і Маргарита


23

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Вільгельм Телль». Народна драма «Вільгельм Телль».

24

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер. «Вільгельм Телль», поетизація в ній боротьби за національну незалежність і свободу особистості

25

Символічний сенс сцени на Рютлі .Геслер і Вільгельм Телль: причини і характер протистояння

26

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер. «Вільгельм Телль». Особливості драматичного конфлікту у творі та його художнього втілення
Контрольна робота

27

Із літератури романтизму
Особливості романтизму як художнього напряму, його естетичні принципи. Специфіка романтичного світосприйняття. Багатство і розмаїття літератури романтизму, її художні відкриття і найвидатніші представники


28

УРЗМ. Складання тез до теми «Що таке романтизм і романтичний світогляд, його відмінності від світогляду просвітителів»


29

Ернст Теодор Амадей Гофман (1776-1822) – видатний німецький письменник- романтик

30

Ернст Теодор Амадей Гофман. «Крихітка Цахес на прізвисько Циннобер»- шедевр романтичної казки-новели. Протистояння митця та філістера – основний її конфлікт. «Крихітка Цахес на прізвисько Циннобер». Сатирико-метафоричний зміст твору.

31

Специфіка романтизму Гофмана: переплетіння реальності та нестримної фантазії, контраст високого, прекрасного і заземлено-буденного, потворного

32

Іронія і гротеск у творі. Підсумковий урок

33

Генріх Гейне (1797-1856) – німецький поет-романтик. «Книга пісень» - видатне явище німецького романтизму

34

 Любов – першооснова життя («Чому троянди немов неживі», «Коли розлучаються двоє»)Генріх Гейне. Із «Книги пісень» («Не знаю, що стало зо мною…»).

35

Генріх Гейне. Із «Книги пісень» («Вечірні промені ясні», «Вмирають люди і роки», «Хотів би я в слово єдине…»). Змалювання природи як засіб бачення і пізнання світу та власної душі
Напам’ять вірш за вибором
36

Джордж Ноел Гордон Байрон (1788-1824) – англійський поет-романтик, фундатор течії байронізму. Провідні мотиви і домінуючі настрої його творчості. «Прометей»

37

Джордж Ноел Гордон Байрон. «Мій дух як ніч…». Байронічний герой і настрої «світової скорботи» у віршах поета

Напам’ять вірш на вибір ТЛ байронічний герой
38

Джордж Ноел Гордон Байрон. Поема «Мазепа», історична основа та романтичний міф

39

Джордж Ноел Гордон Байрон. «Мазепа». Риси романтичного героя в образі Мазепи

40

РЗМ Твір. Вітальне слово на честь Мазепи

41

Адам Міцкевич (1798-1855). «Кримські сонети» (№4 «Буря», №6 «Бахчисарай», №8 «Гробниця Потоцької», №14 «Пілігрим»), «Дзяди», монолог Конрада (сцена ІІ, Імпровізація).
Творчість Адама Міцкевича – апогей польського романтизму. Перебування в Росії й Україні, відбиття вражень у його поезії (цикл «Кримські сонети»)
Напам’ять вірш на вибір
42

Адам Міцкевич №4 «Буря», №6 «Бахчисарай». Мотив єдності природи й людини

43

Адам Міцкевич. №8 «Гробниця Потоцької», №14 «Пілігрим», «Дзяди», монолог Конрада (сцена ІІ Імпровізація). Патріотизм і ностальгія за далекою батьківщиною як провідний настрій «Кримських сонетів»

44

Контрольна робота з теми «Із літератури романтизму». Відповіді на запитання


45

Від романтизму до реалізму
Олександр Пушкін (1799-1837)- великий російський поет. Жанрово-тематичне розмаїття лірики Пушкіна. Елегія «До моря»
Напам’ять вірш або уривок з «Євгенія Онєгіна»
46

Олександр Пушкін. Тема дружби і кохання у творчості поета. «Я вас любив…», «Я мить чудову пам’ятаю…»

47

Олександр Пушкін. Тема поета і поезії. «Я пам’ятник собі поставив незотлінний…»

48

Олександр Пушкін. «Євгеній Онєгін» - соціально-психологічний роман у віршах.

ТЛ соціально-психологічний роман, онєгінська строфа, роман у віршах
49

Олександр Пушкін. «Євгеній Онєгін». Духовний світ його головних героїв. Онєгін як утілення типу «зайвої людини»; суперечливість його почуттів та вчинків

50

Олександр Пушкін. «Євгеній Онєгін». Гармонія внутрішнього світу, душевна чистота Тетяни

51

Олександр Пушкін. «Євгеній Онєгін». Пушкінське переосмислення типу романтика в образі Ленського

52

Олександр Пушкін. «Євгеній Онєгін». Образи автора і природи в романі. Національний колорит.

53

Олександр Пушкін. «Євгеній Онєгін». Риси романтичного та реалістичного в романі.

54

Контрольна робота. Твір на тему «Мій улюблений герой роману «Євгеній Онєгін» О. Пушкіна»

55

Михайло Лермонтов (1814-1841). Мотиви свободи і самотності, песимізм поезій Лермонтова. «І нудно і сумно…», «На дорогу йду я в самотині…»
Напам’ять вірш на вибір
56

Михайло Лермонтов. «Герой нашого часу» - морально-психологічний роман про долю покоління після розгрому декабризму. Особливості композиції та її роль у розкритті характеру Печоріна.

ТЛ реалізм та морально-психологічний роман
57

Михайло Лермонтов. «Герой нашого часу».  Печорін і байронічний герой

58

Михайло Лермонтов. «Герой нашого часу». Печорін і Онєгін. Печорін – «герой свого часу»

59

Михайло Лермонтов. «Герой нашого часу». Жіночі персонажі роману

60

Михайло Лермонтов. «Герой нашого часу». Максим Максимович – образ «маленької людини»

61

Михайло Лермонтов. «Герой нашого часу». Романтичні й реалістичні елементи в поетиці твору

62

РЗМ Суд над Печоріним (за романом М. Лермонтова «Герой нашого часу»)

63

Микола Гоголь (1809-1852) – російський і український письменник. Вплив української культури на розвиток його творчості

64

Микола Гоголь. «Шинель». Високий гуманізм письменника у зображенні в повісті «Шинель» трагічної долі «маленької людини».

ТЛ «Маленька людина»
65

Микола Гоголь. «Шинель. «Усі ми вийшли з гоголівської «Шинелі»». Своєрідність повісті

66

Микола Гоголь. «Шинель. Поєднання у творі елементів романтизму і реалізму

67

ПЧ М. Гоголь. Комедія «Ревізор»

68

Контрольна робота з теми «Від романтизму до реалізму». Тести

69

Узагальнення та систематизація знань. Презентація твору (чи автора), який найбільше запам’ятався

70

Ознайомлення зі списком літератури на літо



10        клас
уроку
Дата
Тема
1

Розквіт соціально-психологічної прози у ХІХ  ст       
2

Життя та творчий доробок Стендаля
3

Панорамна картина часу в романі Стендаля «Червоне і чорне»
4

Характеристика жіночих образів в романі «Червоне і чорне».
5

Неординарна особистість у боротьбі за існування
6

РМ 1 (п) Складання цитатної характеристики головного героя . Підготовка до написання домашнього твору
7

Життєвий і творчий шлях Оноре де Бальзака. «Людська комедія» : універсальність задуму, тематико-жанровий склад, основні принципи побудови.
8

Влада золота і справжні життєві цінності в повісті О.де Бальзака «Гобсек»
9

Контрольна робота 1 з теми:  «Із літератури реалізму »
( відповіді на питання)
10

ПЧ 1  Гі де Мопассан «Пампушка»
11

РМ 2  (у) Оповіді учнів «Ф.М.Дотоєвський : митець, доля, становлення»
12

Роман Ф.М.Достоєвського «Злочин і кара» :світ, люди, життя».
13

Роман «Злочин і кара» .Вільна свідомість. Теорія Раскольникова.Шлях злочину.
14

Роман «Злочин і кара» : пошук ідеалу, самовдосконалення, істина.
15

Контрольний класний твір-роздум(2) за романом Ф. Достоєвського «Злочин і кара»
16

Життєвий і творчий шлях Л.М. Толстого
17

Роман-трагедія «Анна Кареніна» - паралелізм композиції, особливості стилю.
18

Суперечливий образ Анни Кареніної
19

Чоловічі образи роману
20

РМ 3 (у) Переказ роману від імені головних героїв
( Вронського та Кареніної)
21

РМ 4 (п) Підготовка до написання домашнього твору
22

ПЧ 2 А.Чехов «Дама з собачкою»
23

Контрольна робота 3 з теми:  «Із літератури реалізму »
( відповіді на питання)
24

Загальна характеристика провідних шляхів розвитку поезії сер ХІХ ст.
25

Волт Вітмен – головні віхи життєвого і творчого
шляху поета
26

Збірка Волта Вітмена «Листя трави» , її провідні теми і мотиви
27

Шарль Бодлер – французький поет ІІ половини ХІХ ст
28

Світогляд і естетичні погляди Бодлера «Квіти зла»
29

Символізм як літературний напрям останньої третини ХІХ – початку ХХ ст.
30

Поезія Поля Верлена та Артюра Рембо
31

Оскар Уайльд – письменник англійського раннього модернізму
32

«Портрет Доріана Грея» як осереддя творчості письменника, філософсько-естетичні та моральні проблеми твору
33

Духовна деградація особистості в романі «Портрет Доріана Грея»
34

Філософія життя, насолоди і мистецтва в романі «Портрет Доріана Грея»
35

Контрольний класний  твір (есе) на тему: «Моральний чи аморальний  роман О. Уайльда «Портрет Доріана Грея»?

Немає коментарів:

Дописати коментар